დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
შეფასება
|
1–4
|
5–7
|
8–9-10
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელს უჭირს გაგება
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია, ზოგჯერ უყურებს მსმენელს
|
მეტყველებს მკაფიოდ, უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა სადისკუსიო თემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებით და აზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან და ვერ იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, და იშვიათად, მაგრამ არღვევს
დისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, სხვებს აცლის აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებულიფაქტებით
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
არავერბალურიკომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს(თვალით, ჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები
|
პრეზენტაციის შეფასება
(პრეზენტაციის კრეატიულობა )
|
||
1
|
პრეზენტაცია კრეატიულია
, კარგად მომზადებული და საინტერესო. მასალა ღრმადაა გააზრებული
|
8-9-10
|
2
|
პრეზენტაცია კარგად
მომზადებულია , მაგრამ ნაკლებადაა კრეატიული და საინტერესო .მასალა ნაკლებადაა გააზრებული
|
5-7
|
3
|
პრეზენტაცია არაა
კარგად მომზადებული, უინტერსო და არაკრეატიულია.მასალა არ არის კარგად გააზრებული
|
1-4
|
პრეზენტაციაში მონაწილეობა
|
||
1
|
ჯგუფის ყველა
წევრი თანაბრად მონაწილეობს
პრეზენტაციაში და ყველა მათგანი წარმოგვიჩენს ცოდნას წარმოდგენილ საკითხთან
დაკავშირებით.დამყარებულია აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
8-9-10
|
2
|
ჯგუფის ყველა
წევრი არ მონაწილეობს პრეზენტაციაში და ყველას
არ აქვს საჭირო
ცოდნა წარმოდგენილ საკითხთან დაკავშირებით.ნაკლებადაა დამყარებული
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
5-7
|
3
|
ჯგუფის მხოლოდ
რამდენიმე წევრი მონაწილეობს პრეზენტაციაში და უმეტესობა მათგანი ვერ ახერხებს გამოავლინოს
საჭირო ცოდნა წარმოდგენილ საკითხთან დაკავშირებით.არ არის დამყარებული აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
1-4
|
ეფექტური მასალები
|
||
1
|
გამოყენებულია ეფექტური
მასალები და სახვადასხვა რესურსები
აუდიტორიასთან წარსადგენად.
|
8-9-10
|
2
|
გამოყენებულია
ნაკლებად ეფექტური მასალები და რესურსები აუდიტორიასთან წარსადგენად
|
5-7
|
3
|
გამოყენებულია
არაეფექტური მასალები და რესურსები აუდიტორიასთან
წარსადგენად
|
1-4
|
მეტყველების გამართულობა
სალიტერატურო ენის ნორმების
დაცვა
|
||
1
|
მეტყველება გამართულია , დაცულია ქართული სალიტერატურო
ენის ნორმები . პრეზენტაციისას გრამატიკული
შეცდომები არ ფიქსირდება
|
8-9-10
|
2
|
მეტყველება
ნაკლებად გამართულია , ზოგიერთ შემთხვევაში
დარვეულია ქართული სალიტერატურო ენის
ნორმები .ფიქსირდება რამდენიმე გრამატიკული შეცდომა
|
5-7
|
3
|
მეტყველება
გაუმართავია , არ არის დაცული
სალიტერატურო ენის ნორმები და შესამჩნევია
გრამატიკული შეცდომები
|
1-4
|
ორგანიზება და დროის ლიმიტის
დაცვა
|
||
1
|
პრეზენტაცია კარგადაა ორგანიზებული და დაცულია დროის
ლიმიტი
|
8-9-10
|
2
|
პრეზენტაცია ნაკლებად ორგანიზებულია და დარღვეულია დროის ლიმიტი
|
5-7
|
3
|
პრეზენტაცია
არ არის სათანადოდ ორგანიზებული და არ არის დაცული დროის ლიმიტი
|
1-4
|
მოსწავლე წარმართავს დისკუსიას !
1)მოჰყავს მყარი არგუმენტები პოზიციის განსამტკიცებლად
2)კრიტიკულად აფასებს სხვის მოსაზრებას და მოიშველიებს კონტრარგუმენტებს
3)ეძებს პრობლემის გადაჭრის ალტერნატიულ გზებს
4)იცავს მართლმეტყველების ნორმებს
5)პატივს სცემს სხვის მოსაზრებას (კორექტულია)
6)იცავს დროის ლიმიტს
7)შეუძლია შექმნას დისკუსიის წესები მოსწავლეებთან ერთად
8)არ ზღუდავს აზრის გამოთქმას
9) ყველა მონაწილეს თანაბარ პირობებს უქმნის
10)აქვს კონფლიქტური სიტუაციის მართვის უნარი
11)კითხვას სვამს კორექტულად
რა უნდა გავითვალისწინოთ პრეზენტაციის შეფასებისას!
1. ვიყოთ კრეატიული
2.მასალა გავიაზროთ ღრმად
3.მუდმივად გვქონდეს აუდიტორიასთან კონტაქტი
4.გამოვიყენოთ ვიზუალური მასალა
5.ვიმეტყველოთ გამართულად
6.გამოვიყენოთ სხვადასხვა რესურსი
7.ვუპასუხოთ აუდიტორიის შეკითხვებს
8დავიცვათ დროის ლიმიტი
9.ვიყოთ ორგანიზებული
10.დავიცვათ ოქროს წესი - თავში , შუაში და ბოლოში გავიხსენოთ პრეზენტაციის თემა
1)მოჰყავს მყარი არგუმენტები პოზიციის განსამტკიცებლად
2)კრიტიკულად აფასებს სხვის მოსაზრებას და მოიშველიებს კონტრარგუმენტებს
3)ეძებს პრობლემის გადაჭრის ალტერნატიულ გზებს
4)იცავს მართლმეტყველების ნორმებს
5)პატივს სცემს სხვის მოსაზრებას (კორექტულია)
6)იცავს დროის ლიმიტს
7)შეუძლია შექმნას დისკუსიის წესები მოსწავლეებთან ერთად
8)არ ზღუდავს აზრის გამოთქმას
9) ყველა მონაწილეს თანაბარ პირობებს უქმნის
10)აქვს კონფლიქტური სიტუაციის მართვის უნარი
11)კითხვას სვამს კორექტულად
რა უნდა გავითვალისწინოთ პრეზენტაციის შეფასებისას!
1. ვიყოთ კრეატიული
2.მასალა გავიაზროთ ღრმად
3.მუდმივად გვქონდეს აუდიტორიასთან კონტაქტი
4.გამოვიყენოთ ვიზუალური მასალა
5.ვიმეტყველოთ გამართულად
6.გამოვიყენოთ სხვადასხვა რესურსი
7.ვუპასუხოთ აუდიტორიის შეკითხვებს
8დავიცვათ დროის ლიმიტი
9.ვიყოთ ორგანიზებული
10.დავიცვათ ოქროს წესი - თავში , შუაში და ბოლოში გავიხსენოთ პრეზენტაციის თემა
Комментариев нет:
Отправить комментарий